Prohledat tento blog

pondělí 22. října 2012

Úvod do content marketingu (2. část)

Odpověď na zdánlivě jednoduchou otázku „Co je webový obsah (web content)?“ nemusí být až tak zcela jednoznačná. Pro někoho se obsah webu skládá především z obrázků, ikonek, tlačítek či videa, pro jiného je důležitý text, jeho přehlednost a srozumitelnost.

 Podle posledních průzkumů se marketéři domnívají, že obsahový marketing bude v příštích měsících hrát ještě významnější úlohu než doposud (viz Lea Pachta, „Content marketing to become increasingly more important“). Úprava algoritmu vyhledávače Google nazvaná Panda update, která se zaměřila na zvyšování kvality vyhledávání, přiměla marketéry k tomu, že začali věnovat zvýšený zájem webovému obsahu.

Obsah vašich webových stránek představuje určitý způsob veřejné komunikace mezi vámi a vašimi potenciálními zákazníky. V této spojitosti nebude na škodu, připomeneme-li si, jaké jsou hlavní funkce komunikace:  
  1. informovat;
  2. instruovat;
  3. přesvědčit
  4. pobavit.
 (Zbyněk Vybíral, Psychologie lidské komunikace, Portál, Praha 2000, s. 23.)

Mnozí uživatelé potřebují obsah k tomu, aby si mohli vybrat daný produkt či službu. Obsah na stránce by jim měl nabídnout informace, které hledají a které jim usnadní jejich rozhodování o koupi.
„Když prezentujete svou firmu nebo projekt na internetu a s tím souvisejících sociálních sítích, přistupujte k tomu, jako kdyby se jednalo o prezentaci před klíčovým investorem. Na schůzku s ním také nepůjdete bez základní myšlenky a propracované strategie a stejně se musíte chovat i v internetovém prostředí – vaše prezentace musí mít myšlenku, být zajímavá a rozhodně nesmí působit nijak ʿodfláknutěʿ.“ (Jan Němec, „Content marketing“.)


Obsah vašeho webu bude přesvědčivý a poutavý, jestliže bude působit spíše jako důvěryhodný rádce a pomocník. Takový obsah pochopitelně nevznikne ze dne na den, ale vyžaduje promyšlený koncept a plán. Je třeba se soustředit na obsahovou strategii (content strategy) a kvalitu - to je předpoklad vlivného působení (viz Colleen Jones, Clout: The Art and Science for Influential Web, New Riders, Berkeley 2011, s. 16). 

Z hlediska obsahové strategie je důležité ujasnit si cíle, kterých chcete dosáhnout, a jak vám k jejich splnění pomůže obsah vašeho webu. 
Pokud jde o kvalitu webového obsahu, je třeba se zaměřit na jeho:
  • přístupnost, 
  • přehlednost,
  • srozumitelnost, 
  • jednotnost,
  • užitečnost pro potenciálního zákazníka.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Vážený uživateli,

používej blog k tématickým obsahům nikoliv k tvorbě obsahu, který s danným tématem nemá nic společného. Komentáře, které nesouvisí s obsahem napsaného článku nebudou publikovány nebo budou následně odstraněny.