Prohledat tento blog

úterý 4. září 2012

Strategie přirozeného vyhledávání – smysluplná investice

„Hledat – to je asi nejvlastnější projev aktivního živého bytí. Nejenom lidského. (…) Každé bytí je poutí odněkud a někudy; ale ovšem i někam, k něčemu. My po celý život hledáme, a myslíme si, že právě ten cíl a smysl; přitom tou hlavní potřebou je neztratit se. – Čím míň toho o své cestě známe, tím spíše jen tápeme; a přece i to je hledání.“ (Jan Horálek, … nejde jen o slova, Milenium Publishing s.r.o., Chomutov 2002, str. 213)

Hledání je součástí naší existence. Pokud však hledáme na Internetu, určitě by nás zdlouhavé tápání nebo neodpovídající výsledky na náš vyhledávací dotaz neuspokojily.

Vyhledávání je činnost, jejímž cílem je za pomoci správné volby a kombinace klíčových slov najít požadované informace. Fulltextové vyhledávání vyhledává informace v plných textech dokumentů (v obsahu stránek), které jsou dostupné na internetu (viz Nápověda na Seznamu: Zadávání dotazů).

Uznávaná propagátorka v oblasti vyhledávání Vanessa Fox ve své knize Marketing ve věku společnosti Google (Computer Press, a.s., Brno 2011) si všímá toho, jak vyhledávání ovlivnilo marketingový přístup firem a společností:

"Nejzásadnějším rozdílem mezi tradičním průzkumem trhu a takovým průzkumem trhu, který pracuje s vyhledáváním, je to, že můžete získat mnoho informací o chování zákazníků a jejich potřebách, aniž byste utratili třeba jen pětník za výzkum cílových skupin, vytváření přehledů či jiné nákladné metody." (str. 41)

„Prostřednictvím přirozeného vyhledávání můžete získat potenciální zákazníky přesně v okamžiku, kdy zvažují koupi, a nabídnout jim právě ty informace, které hledají.“ (str. 12)

Vyhledávání je příležitostí, jak se kontaktovat s potenciálními zákazníky. 

Máme na výběr vyhledávání placené a přirozené. Placené vyhledávání představuje inzeráty, jejichž zobrazení si mohou inzerující zakoupit. Oproti tomu přirozené vyhledávání je tvořeno výsledky, které se generují algoritmicky.

"Podstatnou výhodou investování do přirozeného hledání je skutečnost, že si v čase zachovává svou hodnotu, zatímco provoz z placeného vyhledávání zmizí, jakmile s platbami přestanete." (str. 22)

Součástí obchodní strategie by se proto měla stát strategie přirozeného vyhledávání. 
Stručně řečeno, jedná se o to, aby se zvýšila účinnost vašeho webu coby prodejního a marketingového nástroje.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Vážený uživateli,

používej blog k tématickým obsahům nikoliv k tvorbě obsahu, který s danným tématem nemá nic společného. Komentáře, které nesouvisí s obsahem napsaného článku nebudou publikovány nebo budou následně odstraněny.