Prohledat tento blog

čtvrtek 16. února 2012

Komunikace, neboli kdo se bojí, není připraven – část 1.

Při jednáních s klienty se často setkávám s jednou z nejdůležitějších otázek:

Budeme-li podporovat internetový marketing a investovat do něj, co nám to přinese? Může nám někdo zaručit, že za své peníze nekupujeme zajíce v pytli?

Těmito otázkami a problémy s tím souvisejícími je třeba se důkladně zabývat. Mnozí z těch, kteří takové otázky pokládají, nemají ve většině případů řízený marketing a plán strategie, jak oslovit své potenciální zákazníky, a svými úkony ve vztahu k internetu tak mnohdy „střílí naslepo“. A někdy jsou to i statisíce až miliony korun, které tito lidé utratí v očekávání, že čím větší bude jejich kampaň, tím více upoutají pozornost nových klientů a získají nové objednávky.

A co vy? Věříte tomuto jednoduchému vzorci, nebo v tom vidíte širší souvislosti?

Já osobně v tom spatřuji mnoho souvislostí, počínaje základní myšlenkou, zda se na internetu vyskytuje můj zákazník, případně jaké potenciální procento jej může zastupovat. V každém případě platí, že ne každý druh podnikání má na internetu svého klienta.

Budeme ale uvažovat ten případ, že máme na internetu určité množství klientů a že jim chceme dát o sobě vědět. Připravíme proto web, naplníme jej informacemi, kontakty a spustíme jej na doméně. Jenže dlouhou dobu se nic neděje a návštěvnost je nízká. Začneme investovat již zmíněné tisíce či desítky tisíc měsíčně do PPC kampaní (tedy přesněji do kampaní placených prokliků), a najednou jsme spokojeni. Statistiky nám ukazují, že se k nám na web dostávají stovky uživatelů denně. Očekáváme první telefony, e-maily a objednávky.

Stále se však nic neděje. Zdvojnásobíme investice, ztrojnásobíme intenzitu kampaní a očekáváme, že se to jistě musí změnit. Ale i tehdy se úspěch nedostavuje, a tak začínáme spekulovat. Musíme na hlavní stranu webu dát více informací, zvýraznit je, podpoříme je nějakou akční nabídkou a slevou, to jistě zabere. Pokračujeme v kampaních, náklady vzrůstají a my začínáme mít na čele studený pot, protože už to jsou takřka statisíce, které jsme do celé akce investovali, a zatím se nám ozvalo jen několik lidí. A takto bychom v tom mohli pokračovat i nadále, dokud nám nedojde trpělivost, anebo opravdu trefíme po mnoha pokusech hřebíček na hlavičku.

Zaměřte se na metody propagace svého produktu či svých služeb

Otázka zní: Bylo to vše nutné? Nebylo by lepší si nejprve zjistit, jakým způsobem nabídnout svůj produkt či službu, jak vytvořit a nabídnout své informace na webu?

Na to je jednoduchá odpověď: Sestavte si plán, zjistěte si, zda je váš produkt zajímavý a dobře připravený. Vyzdvihněte své přednosti v oblasti služeb, dodávky a záruky a nastavte klientovi svou tvář. Následně si vyhledejte profesionála, který vám připraví grafiku, texty pro web, a  toto všechno Vám zpracuje za řády tisíce korun. Může se zdát, že by toto mělo stát ze všeho nejvíce, avšak opak je pravdou. Jen je třeba hledat a požadovat reference založené na výsledcích, že profesionálně zpracovaný web a obsah přináší uživateli výsledky v jeho podnikání. Firmy, které tyto služby umí poskytovat Vám bez problémů nabídnou ověření reference u svých zákazníků.

Pokud položíte základní kámen v internetovém prostředí správným a promyšleným způsobem, pak na něm můžete začít stavět. Vaše základy budou pevné a stabilní a vy můžete očekávat další růst.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Vážený uživateli,

používej blog k tématickým obsahům nikoliv k tvorbě obsahu, který s danným tématem nemá nic společného. Komentáře, které nesouvisí s obsahem napsaného článku nebudou publikovány nebo budou následně odstraněny.