Prohledat tento blog

úterý 24. ledna 2012

Co je cílem SEO?

Potřebuji optimalizaci?
Jednoduše řečeno: pokud chcete vstoupit se svým produktem či nabízenou službou do konkurenčního prostředí, pak se bez optimalizace webových stránek neobejdete.
Díky Googlu vzniklo odvětví, jehož cílem je dostat web na přední umístění ve výsledcích vyhledávání a zvýšit tak jeho návštěvnost.

„Výhoda ʿvysoké poziceʾ je zřejmá: podle statistik uživatel klikne na první výsledek vyhledávání desetkrát častěji než na pátý a dvanáct ze třinácti uživatelů se podívá nanejvýš na první tři stránky výsledků vyhledávání.“(„Velký test Googlu“, časopis CHIP 09/2010 ,str. 69n.)
 

Faktory, které ovlivňují, umístění webové stránky, se však neustále mění. Ve zkratce řečeno, za nitky tahá někdo jiný. Odtud pramení určitá opatrnost a míra nejistoty ze strany seriózních společností, které se zabývají optimalizací webových stránek.
 

SEO neboli optimalizace webových stránek pro vyhledávače zahrnuje nejen technické disciplíny, dodržování zásad tvorby sémantického a přístupného webu, webovou analytiku, lingvistiku. Byť se to často nezmiňuje, významnou součástí SEO je intuice, předvídavost, tvořivost, tedy složky obtížně měřitelné. 
 
Optimalizace webových stránek je dlouhodobý proces a vyžaduje pečlivou přípravu.
 
Cílem SEO není jen zvýšení návštěvnosti
Jak již bylo uvedeno, správně provedená optimalizace má dostat vaše webové stránky ve výsledcích vyhledávání na lepší pozice. V důsledku toho očekáváte, že se zároveň zvýší návštěvnost vašich webových stránek.  To samo o sobě však nestačí.
 
„SEO není reklama, i když může obsahovat reklamní komponenty. Nejedná se o PR (public relations, řízení vztahů s veřejností), i když může obsahovat úlohy komunikace podobné PR.  Jedná se o oblast online marketingu, která se průběžně vyvíjí, takže může na první pohled působit komplikovaně. Ve svých základních cílech je ovšem velice jednoduchá. Cílem SEO je nárůst počtu cílových návštěvníků.“
(Grappone, Jenniffer - Couzin, Gradiva: SEO – Search Engine Optimization. ZONER Press, Brno 2007, s. 22.)
 
Poslední věta v uvedeném citátu je velmi důležitá: Cílem SEO je nárůst počtu cílových návštěvníků.
 
Měli bychom zaujmout ty návštěvníky, ze kterých se mohou stát zákazníci. Naším hlavním záměrem je především cílená návštěvnost.

.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Vážený uživateli,

používej blog k tématickým obsahům nikoliv k tvorbě obsahu, který s danným tématem nemá nic společného. Komentáře, které nesouvisí s obsahem napsaného článku nebudou publikovány nebo budou následně odstraněny.